Rowerem, czyli aktywne wakacje

Rowerami w doborowym towarzystwie wzdłuż brzegu morza. Pamiętam te wakacje – Costa Brava 2010 i moja najwspanialsza wycieczka rowerowa w życiu. Jestem miłośnikiem dwóch kółek napędzanych mocną ludzkich mięśni – w skrócie ROWERU.

W naszym mieście sporo osób w ten sposób codziennie pokonuje dziesiątki kilometrów, więc łatwo było znaleźć „wspólników” w rowerowej zabawie. Nasza grupa angażowała się w różne happeningi, często jeździliśmy po Polsce w ramach turystycznego zwiedzania. Pewnego dnia, przy kolejnej kolejce piwa w naszym ulubionym barze padł pomysł: Jedziemy na najdłuższą podróż w życiu: Rowerem od Bałtyku do morza Śródziemnego. Jednak żeby nie było za łatwo trasa miała wyglądać tak: Gdańsk – Costa Brava.

Początkowo zadanie wydawało się karkołomne, zwłaszcza że nikt z nas nie miał doświadczenia w organizacji tak dalekich wyjazdów. Na szczęście okazało się, że dla chcącego nie ma nic trudnego i po skompletowaniu sprzętu i treningach (trwało to prawie pół roku) mogliśmy wyruszyć w tę bardzo trudną podróż.

Sama droga była już nie lada przygodą, ale największym ukoronowaniem naszej eskapady było, gdy dotarliśmy do oddalonego o 100km od Barcelony miasta Girona. Okazało się, że pokonaliśmy własne słabości docierając przy pomocy tylko własnej siły i wytrwałości. Costa Brava zostało zdobyte. Szczerze obawiałem się, że jak już dojedziemy na miejsce, nikt nie będzie miał na nic siły – na szczęście się myliłem. Nasza grupa wciąż miała ochotę jechać i jechać. W obliczu takiego nastawienia całe Costa Brava zjechaliśmy wzdłuż i wszerz chyba kilka razy. I w jednym z punktów Dzikiego Wybrzeża chyba bezpowrotnie się zakochałem: Roses. Malowniczo położone miasteczko stało się naszą bazą wypadową – to tu wracaliśmy każdego dnia na kolację, imprezę i odpoczynek.

Powrót do kraju był znacznie szybszy, żeby całkowicie nie zajeździć rowerów i nóg wybraliśmy powrót pociągiem – trochę nudno ale był czas na oglądanie zdjęć i rozpamiętywanie widoków.